Applicaties

Op maat gemaakt voor marketing, promotie, informatie or training doeleinden, zijn deze applicaties vaak gebruikt op congressen, seminars, in musea, pop-up installaties or promotionele evenementen. Een voorbeeld is een punt van informatie waar passieve of interactieve content kan worden getoont. Deze content kan zowel statische als ook dynamische informatie zijn, welke door een CMS (content management system), video platlist, webcam, database of externe bronnen zoals twitter, facebook en google kunnen worden gevoerd. Indien gewenst kan deze applicatie ook geschikt gemaakt worden voor gebruik op mobiel, tablet, touchscreen, kiosk, publiek display of zelf via een projector. (beamer)

Interactieve applicaties

Interactieviteit kan worden toegevoegd aan applicaties door de integratie van touch screens, Leap motion hand tracking, Microsoft Kinect of een toetsenbord/muis, etc. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid tot het navigeren door de content en invloed uit te oefenen op wat er getoond wordt. Een voorbeeld van interactieviteit in een applicatie is bijvoorbeeld het verwerken van een invul formulier om gebruikers gegevens of registratie data te verzamelen, het niet lineair navigeren van een presentatie of door de gebruiker gegenereerde content door gebruik van camera, microfoon en/of tekst invoer.

Spellen

Zodra een installatie een interactieve applicatie draait, kan de applicatie ook in de vorm van een op maat gemaakt spel werken. Spellen kunnen gebruikt worden ter vermaak maar ook als educatie, training en informatie voorziening van een gebruiker, bedrijf of product. In een museum, welke zich richt op jongeren, zal een spel of sterke visuele applicatie meer bezoekers aanspreken om de installatie te proberen en maakt het verkennen van de content extra leuk.

Voorbeelden van interactieve applicaties  :

  • POI (point of information), informatiepunt
  • touchscreen applicatie,
  • narrowcasting / digital signage,
  • Op maat gemaakte displays (bijv. interactieve twitter muur),
  • spellen/applicaties die Kinect 2, leap motion of externe controllers gebruiken,
  • webGL gebaseerde applicaties voor gebruik in internet browsers
Interactive soccer minigame
Branding, Game Design, Programming
View Project
Type blind with 10 fingers!
Computer Animation, Game Design
View Project
The NEST, Vevey, Switzerland
Game Design, Interaction Design, Programming
View Project
en_USEnglish
nl_NLDutch en_USEnglish