Applicaties

Op maat gemaakt voor marketing, promotie, informatie or training doeleinden, zijn deze applicaties vaak gebruikt op congressen, seminars, in musea, pop-up installaties of op promotionele evenementen. Een voorbeeld is een punt van informatie waar passieve of interactieve content kan worden getoont. Deze content kan zowel statische als ook dynamische informatie zijn, welke door een CMS (content management system), video playlist, webcam, database of externe bronnen zoals twitter, facebook en google kunnen worden gevoerd. Indien gewenst kan deze applicatie ook geschikt gemaakt worden voor gebruik op mobiel, tablet, touchscreen, kiosk, publiek display of zelf via een projector. (beamer)

Interactieve applicaties

Interactieviteit kan worden toegevoegd aan applicaties door de integratie van touch screens, Leap motion hand tracking, Microsoft Kinect of een toetsenbord/muis, etc. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid tot het navigeren door de content en invloed uit te oefenen op wat er getoond wordt. Een voorbeeld van interactieviteit in een applicatie is bijvoorbeeld het verwerken van een invul formulier om gebruikers gegevens of registratie data te verzamelen, het niet lineair navigeren van een presentatie of door de gebruiker gegenereerde content door gebruik van camera, microfoon en/of tekst invoer.

Spellen

Zodra een installatie een interactieve applicatie draait, kan de applicatie ook in de vorm van een op maat gemaakt spel werken. Spellen kunnen gebruikt worden ter vermaak maar ook als educatie, training en informatie voorziening van een gebruiker, bedrijf of product. In een museum, welke zich richt op jongeren, zal een spel of sterke visuele applicatie meer bezoekers aanspreken om de installatie te proberen en maakt het verkennen van de content extra leuk.

Voorbeelden van interactieve applicaties  :

  • POI (point of information), informatiepunt
  • touchscreen applicatie,
  • narrowcasting / digital signage,
  • Op maat gemaakte displays (bijv. interactieve twitter muur),
  • spellen/applicaties die Kinect 2, leap motion of externe controllers gebruiken,
  • webGL gebaseerde applicaties voor gebruik in internet browsers


Nestlé NEST Interactive exhibits
Touch, Kinect and VR-based interactives

Nestlé celebrates its 150-year existence in 2016. 
For that reason, a dedicated Nestle museum is opened in Vevey, Switzerland, that covers all the history of Nestlé. 
We were asked to develop some of the interactive installations that run in the museum.

Client:
Tinker Imagineers

Visitors get a tour through history viewing and experiencing a variety of settings.

For all these exhibits we did the technical setup, developed the software and implemented it
onsite to communicate with the streaming audio system, light systems and so on.

This project was realized in collaboration with Marald Bes / AnyMotion.nl

More information:

[ Food visions - Bilion bits and pieces ]
Two Kinect controlled games that can be played by the visitor
[ Food visions - Nutricion at work ]
A digital interactive mirror that reflects the visitors movements and shows the impact of a Nestlé product choosen by the user.
[ Food visions - Know what you need and eat ]
Visitors are able to get a 360 video tour with the use of state of the art VR goggles.
We developed all technical aspects and software.
[ Piazza - Engagement Wall ]
At the end of the tour the visitor can leave a message on the multi screen engagement wall.
The birds deliver the message.
[ Roots - Memory game ]
A Nestlé themed touchscreen memory game for the kids.
Photos: Mike Bink
[:]